9 December 2015

Ada barang baik dari theguitaraddict




Kiriman kali kedua ini atas permintaan saya selepas rasa cemburu teringin bila baca entry Mr Ijau yang terima Gravity picks.Hehe..Saya amat berterima kasih atas kebaikan hati Tuan Sub di Singapura.


Baik,sebelum kita ke barang kiriman,ingin saya kongsi pick saya guna(pick hitam itu) dan kenapa.Ia pick yang diberi oleh ex-pelajar saya.Katanya dibeli dari penjual di muka buku.Saiznya tebal muncung tirus dengan ruang pegang lebar dan tidak licin bila berpeluh.Saya tidak tahu apa bahan buatannya.



Maka saya ke kelebihan pick ini ialah berbanding Stubby 3mm? Stubby memang pilihan dahulu(2004-2012) tapi bila dibanding pick hitam tidak bernama ini,Stubby memberi tone kelepeh kelepoh kelepeh manakala si hitam memberi tone kelepap kelepop kelepip.Terasa note dipetik meletup di jari,di telinga,di hotak dan di sanubari.



Bagaimana pula dengan dua Gravity ini.Saya akui kepaduan tone nya atas factor size yang disukai saya,Seingin saya membanding ia dengan pick saya,ia berakhir dengan saya membanding kedua dua Gravity pick itu sesama sendiri.Bila saya guna Wave terasa hendak guna Stealth pula dan sebaliknya.Pandai Tuan Sub itu.Kiriman ini datang dengan dilemanya tersendiri.Tapi saya tidak akan gunakan kedua dua pick ini,khuatir hilang dan sebagainya.Ia akan berada dalam koleksi pick saya.


















Thick and thin picker
yustech


2 comments:

Ijau D. Koceng said...

cemburu tandanya sayang... hahaha

fuh, siap timbang lagi

YusTech said...

Sejak ada penimbang digital,hampir semua accesory guitar saya timbang.bridge block,machine head,knob,saddle,screws etc...berat dicatat untuk rujukan kemudian..hehe